האם לדחות חתונות? זה מה שהשיב עמוד ההוראה

נתי קאליש No Comments on האם לדחות חתונות? זה מה שהשיב עמוד ההוראה

חתנים וכלות רבים מתלבטים בתקופה זו של מלחמת 'חרבות ברזל' האם לדחות את שמחת החתונה לאחר סיום המלחמה, או שמא אי אפשר לדעת מה יילד יום, מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א במענה ברור, וגם, מה השיב הרב לבחורים מחו"ל אם לשוב לארץ ישראל?

צילום: יהודה פרקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקופה מבלבלת וקשה זו, כאשר מלבד האסון הכבד שאירע בשבת – חג שמחת תורה, ישנה גם את מלחמת 'חרבות ברזל' שהתפתחה בעקבות האסון הכבד, כאשר בימים אלה ממש צה"ל עומד להיכנס קרקעית לרצועת עזה, דבר שעלול להחמיר מעט את המצב הבטחוני, כאשר כולנו תקווה ותפילה שהכל יגמר במהרה בשלום.

חתנים וכלות רבים, מהם כאלו שכבר תאריך חתונתם נקבע לפני כמה חודשים, וזמן שמחת הנישואין אמורה להתקיים ממש בימים ובשבועות אלו, אינם יודעים כיצד לנהוג, האם לערוך את החתונה במצב הקיים, למרות החשש שלא יבואו מספיק מוזמנים עקב האזעקות והחשש מנסיעה מעיר לעיר, או שמא ידחו את החתונה לעת עתה, בתקווה שסיום המלחמה יבוא במהרה, ואז יוכלו להינשא בלב רגוע ושקט.

לשולחנו של מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א הגיעו עשרות שאלות כאלו בשבוע האחרון, חלק ממאות השאלות הקשות עוד יותר שמגיעים בדרך קבע לשולחנו מרחבי העולם, תשובת מרן הרב זילברשטיין הובאה בקו 'שיח יצחק', שם נאמר כי הגר"י זילברשטיין השיב כי ודאי שאין לדחות את החתונה, אלא יש להתחתן בתאריך המקורי שנקבע, וזאת בטענה כי נישואין של חתן וכלה זו מצוה גדולה עד מאד, ואין לדחות מצווה זו, כמובן כשהכל במסגרת הוראות גורמי הבטחון.

עמוד ההוראה הוסיף כי יש להתחתן בזמן שנקבע, גם במחיר שציבור המוזמנים יהיה מועט יותר, וכמו כן אמר הרב זילברשטיין כי אין לחשוש מהנסיעות מעיר לעיר, שכן שומר מצוה לא ידע דבר רע, וכל אלה שהולכים לשמח חתן וכלה מקיימים מצווה, ובפרט החתן והכלה עצמם שעוסקים במצוות פריה ורביה.

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א התבטא בחיוך: "אם יהיה חסר להם מניין בחתונה, אני יבוא להשלים להם…", אך שב על דבריו כי בוודאי אין לדחות חתונה אם אין סיבה נצרכת מאד, כאשר כמובן מדגישים בקו 'שיח יצחק' כי זו הוראה כללית, ובכל מקרה של ספק, ושינוי הנתונים, יש לעשות שאלת רב.

עוד הובא בקו 'שיח יצחק' שנשאל מרן עמוד ההוראה מאשה שחוששת מהמצב הבטחוני בארץ, ורוצה לברוח לחוץ לארץ לכמה שבועות, הרב זילברשטיין השיב כי חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, הרי זה המקום הכי קדוש, ובכל רגע מקיימים מצוות יישוב ארץ ישראל, וציטט את לשון הפסוק בעובדיה "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש", מה שחרט הרב מפוניבז' זצ"ל על כותל הישיבה.

כמו כן נשאל מרן הרב זילברשטיין מבחורי ישיבות רבים בארצות הגולה, אשר מסופקים אם לשוב לארץ ישראל במצב הנוכחי לתחילת זמן חורף, מרן הגר"י השיב כי אם זה לבני ברק הרי שבוודאי אין מה לחשוש שכן יש את ההבטחה של החזו"א שלא יפלו פצצות בבני ברק, וגם בירושלים יש שמירה מיוחדת כי זו עיר שנאמר עליה "משוש על הארץ", ובכל מקרה, אמר הרב זילברשטיין, הרי הבחורים חוזרים לשבת וללמוד תורה, ותורה מגנא ומצלא, ואין להם ממה לחשוש, ולכן הורה שהבחורים ישובו ארצה להגות בתורה הקדושה.



0 תגובות